Huset:)

Nu händer det grejer i huset iallafall. Alla taken på övervåningen är i stort sätt grundmålade och när dom målade kan vi faktiskt börja lägga in golv:) alla fönster på övervåningen har nu oxå foder... Svårt att ta kort på dock... Så jag tog ett på nedre våningens fönster.


Lilla toan har nu fått dörren på plats igen så nu är den och källardörren redo för lite färg:)



Givetvis tänker vi behålla den fina w.c skylten på.... Eller inte:)) och vi ska byta handtag... 




Hallen: isolering av väggar och tak är på g....



 
Stora hallen: snart är rören ett minne blott... 


 
Köket: fläktröret är på plats och spottarna planerade så nu kan taket sänkas.



Mycket skräp blir det... Vet inte om den är tömd en eller två gånger tidigare och då är det bara trä som får hamna i den...


30 maj får iallafall nya ägaren av lägenheten tillträde så innan dess hoppas vi verkligen att huset är såpass klart att vi kan bo där:) känns nära men ändå så långt bort... 

Så här glad var Vilma när vi hämtade henne på dagis:)


Vår stora tjej...


Nu är Vilma pappa D i lekparken och jag  tar igen mig lite på soffan med en tidning:)) kanske inte är så dumt att se ut som en flodko iallafall... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0