Oj oj...

Jag tror vår renoveringsprojekt kommer ta lite mer tid än vi trott... Eller så kommer det gå som planerat bara vi får bestämt oss hur vi vill ha det:) vi har sjukt många val att ta ställning till och jag ljuger om jag säger att det inte varit lättare om vi varit på samma ställe när valen ska göras. Nu tackar jag verkligen de som skapade Skype och viber:) 

D har tillbringat x antal timmar idag på Ikea och har nog lyckats fått ihop ett kök till oss så det går framåt... Nu ska det bara finjusteras lite:)
Eller varför inte ha kvar det gamla!? Kaklet är ju fantastiskt!!!!


Badrummet känns fortfarande som ett stort frågetecken?!  Det som vi bestämt iallafall är att det inte ska se ut så här:))


Idag har jag iallafall tagit alla mått i badrummet med hjälp av D's päron som kom hit från Uppsala för att kolla på huset och se vad som behövs göras i måleriväg...  de konstaterade snabbt att det var mycket att göra.... Men att det kommer bli bra när det blir klart:) 

Under tiden låg vilmisen ute och sov. Tror hon kommer stå där ute och sova många timmar fram över. 
Hon vaknade lagom till det var dags för dom att åka hem igen och då passade vi på att utforska huset på egen hand. Vilma älskar redan att springa runt på nedervåningen. 



Hon utforskade hallen och trappa. Då passade jag på att dra bort den snygga bruna mattan från varje steg så nu är det gjort.



Hon kollade in sitt eller pyrets blivande rum...


Och vårt blivande sovrum... 


Under alla fantastiskt fula mattor finns det riktiga trägolv, men efter mycket övervägande kommer vi nog iallafall att lägga in nya.

Efter det att vi varit i huset åkte vi hem till Helena, Mikko och Ella för lite mellanmål och bus. Tjejerna lekte, kramades och tokade mest hela tiden medan vi mest satt vid köksbordet och snackade.



När det busades uppe på någonting stod vi som hökar bredvid så det inte skulle ske några olyckor.

 Nu på kvällen har vi bara myst hemma vilket är välbehövligt ibland. Glömmer nästan bort att jag är gravid och kanske borde vila mer men jag känner mig väldigt pigg och då är det svårt å vila bara för att jag borde. Känns näst intill overkligt att det vara är 35 dagar till bf?! Undra om jag kommer få må så här bra hela tiden?!

Nu ska jag iallafall bara plocka undan de sista efter dagens lek och sen krypa ner bredvid min sessa för att orka med morgondagen då badhuset med Mikko och Ella stå på schemat redan klockan tio:) sen ska vi givetvis oxå heja fram Saik till seger mot Broberg på eftermiddagen....
Natti Natti 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0