Fredagsmys

Dagen har egentligen erbjudit något speciellt men ändå har tiden sprungit iväg. 
På förmiddagen var vi på Mvc för kontroll av mig och pyret. Allt såg bra ut, magen växer som den ska, mitt järnvärde hade stigit från 104 till 114 så det gör iallafall åt rätt håll:) dock hade jag inte gått upp ett hekto på tre veckor men det beror med all säkerhet på magsjukan jag drog på mig efter nyår. 
Vilma skötte sig som vanligt galant och vår goa sköterska lyssnade även på vilmas dockas hjärtljud.


Efter lunch var det dags för inskolningssamtal på vilmas förskola. Vilma sov som en stock med de andra barnen ute på gården så jag fick prata ostört. Känner mig som världens stoltaste mamma när allt flyter på. Hon är så duktig, nästan så jag tror att hon förstår att hon måste hjälpa mig nu när vi är själva. 
Samtalet gick iallafall bra och vi kommer börja inskolningen på måndag:)) tror Vilma kommer trivas som fisken i vattnet där.


Annars har vi bara myst här hemma. Vilma älska sitt megabit lego och bekväm som hon är sitter hon gärna vid sitt bord och bygger. Hon verkar inte riktigt förstå att jag är lite för tung för hennes små stolar och att de inte är det minsta sköna å sitta på när man är höggravid.. Men vad gör man inte för sin älskade sessa?!




Fick även hem min nya fina kalender jag beställt. Från och med i år ska jag aldrig köpa en på bokhandeln igen för den här nya var verkligen helt perfekt. 






En ny bild för varje vecka:)) 

Nu ska jag sätta mig i soffan och försöka mig på att bygga ett kök på Ikeas hemsida... Kommer förmodligen kastat ut datorn innan jag ens fattat hur man ska göra.... Men jag ska göra ett försök.. Ju fortare vi blir klara desto snarare kan snickarna sätta igång... 


Kommentarer
Sandra A

Hejsan Maja, ramlade in på din blogg för ett tag sedan och tycker att den är så mysig så jag har hängt kvar. :-) Jag kan rekommendera Kvik i Gävle annars, bara att gå in och sätta sig så ritar personalen upp ett kök och ger massa tips. Lite dyrare än Ikea men värt varenda krona! :-) Hör av er om ni behöver renoveringstips, vi är i sluttampen på en helrenovering av ett hus från 1910 i Östanbyn. :-) // Sandra A

2014-01-18 @ 09:35:00
URL: http://13kolon18.wordpress.com
Maja

Hej Sandra:) va kul att du tycker det fast att den är allt annat än välskriven och mer bara som en dagbok.

Tack för tipsen, det ska vi kolla upp även om D verkar lösa Ikeas program från Moskva:)

Då vet du hur mycket det är med gamla hus som inte är renoverade på länge... Jag kommer förmodligen inte ha något hår kvar när det här är över....

Kram

2014-01-18 @ 21:20:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0