Förskolan

Det blev en lite kaos artad morgon då vilmisen hade en jobbig natt sovmässigt... Vet i katten om hon egentligen sovit så mycket alls om jag ska vara ärlig. Hon var uppe alla fyra ggr med mig när jag var på toa... Gravidkissnödigheten är något jag inte kommer sakna när vårt lilla pyre har kommit. Vi bytte blöja i natt, något som nog inte hänt på ett år?! Och nappen har behövts stoppas in ett antal x ggr... Så vi båda var lite trötta i morse. Jag ställde klockan på åtta så vi båda skulle få sova så länge som möjligt. När klockan ringde smög jag upp och lät lillprinsessan sova vidare, men efter ca fem minuters förberedelser ute i köket hörde jag små tassande steg komma... Det är första gången hon går upp själv utan att ropa på att jag ska komma... En väldigt mysig känsla, men hon hade gärna fått göra det någon minut senare för hennes egen skull.

Vi kom iallafall i tid till inskolningen och dagen gick som förväntat. Hon verkade inte bry sig i att jag var där... Hon hittade snabbt bland favoritleksaker och lekte lite med alla. Sötast var när hon tog en jämnårig tjej i hand från maten och visade henne in till kritorna igen... Vår lilla sessa håller på att bli en stor tjej...


Med fröken Sara...




Jag satt då inne i ett annat rum å spionerade lite:))

Avdelningen känns iallafall jättebra och Vilma kommer i stort sätt att vara äldst. De flesta är bara ett år, men det kommer säkert bli bra. Förhoppningsvis lär hon sig inte så mycket nya hyss då utan istället kan hon lära ut några:))

Det verkade som dagisbaskeluskerna kom krypande så fort vi kom innanför dörrarna, vilmas näsa började genast rinna... Får se hur hon mår i morgon. Nu sover hon redan, det tar tydligen på krafterna att gå på dagis.

Efter dagis tog vi en promenad och köpte semlor. Vi passade då på att lämna en nyckel till elektrikern som ska dra om vår el i huset så han kunde åka dit och kolla hur mycket det är som behövs att göras. Han frågade om jag ville ha spottar i kök och badrum vilket jag svarade ja på utan Hjärtats godkännande:)) men det är väl klart vi ska ha det:)) nämnde även att utebelysning på huset skulle vara fint men det har vi kommit överens om att vi nog ska ha. Vi tycker båda det är väldigt fint...

Typ så här...


Och det är lika bra och göra allt när han är där... Iallafall kan han dra ström dit så vi iallafall har möjligheten.

Även snickarna och rörmokarna har varit i huset och kollat vad som behövs göras så vi är iallafall på g... Fast att det känns långt kvar till vi kommer starta...men snart så:)

Det tog iallafall tydligen på mina krafter oxå att ha tillbringat förmiddagen på dagis och jag har i stort sätt ätit hela dagen:)) jag köpte semlorna på stans goaste bageri (marangoni) köpte en och fick två... Mimmi tyckte nog jag behövde tjocka på mig lite. Innan kvällen kom var iallafall båda slut... Okej, Vilma fick  smaka på locken men resterande hamnade i mage så just nu mumsar nog pyret på lite semla:) 

Nu ska jag mysa lite i soffan och invänta att mitt stora hjärta ska ringa....saknar honom massor...









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0