Dag 4, inskolning..

Idag var det dags för mig att lämna Vilma som vanligt på förskolan, det vill säga lämna och sen hämta några timmar senare. I vårt fall efter att hon sovit lunch...

Det började bra, vi kom dit och hon tog ur nappen och la den i sin kopp innan vi började att ta av oss. Men när jag sen sa hejdå, mamma kommer och hämtar dig efter du lekt med dina kompisar började hennes underläpp och darra... Precis i rättan stund kom då snälla fröken Sara som en räddande ängel och frågade om dom skullle gå och vinka hejdå till mamma. Vilma sa mmmm, tog Sara i handen och ställde sig i soffan och vinkade på mig... Hon skrattade och mitt hjärta blev alldeles varmt...

Var helt säker på att de skulle ringa och säga att hon var så ledsen att jag var tvungen att komma, men icke sa Nicke!

Jag gick först en sväng till happie homes och kollade på kakel å klinkers, där efter till xl bygg för att kolla golv och tak. Kakel och klinkers fanns det för mycket för att ens kunna tänka klart så det slutade med en katalog och att jag skulle återkomma när jag hade mer tid. På xl hittade jag tre golv som jag tyckte var helt ok, ett lite ljusare som jag kan tänka mig att ha på hela övervåningen...


Och två i ek som jag kan tänka mig på undervåningen förutom i hallen där det blir klinkers.




Jag är mest inne på bild ett men bild två är inte så tokig heller... Kan erkänna att jag inte trodde att det skulle bli så svårt att renovera ett hus, hur många val kan det finnas egentligen?!
 På måndag börjar iallafall snickarna att riva och då kan det vara bra om vi har valt vilka golv de sen ska lägga in. 

Jag hann även med en sväng på stan och lunch på mc donalds innan jag strax över klockan 13 gick tillbaka till förskolan där jag möttes av massor med sovande barn i deras vagnar. 


Vilma sov så sött i sin turkos/gröna sulky...



Så jag fick snällt gå in och vänta på att hon skulle vakna:) ca 40 min senare kom de in med en kramgo tjej som verkade väldigt glad över att se mig. Fick en lång kram å puss:))



Ett val och beslut är iallafall taget idag och det är att vi ska sänka taket 7cm i köket för att kunna sätta in spottar och göra plats för den takhängda fläkten över köksön. Som tur är har vi en takhöjd nu på 265cm så det kommer knappt blir märkbart:)

Efter förskolan åt vi mellis och passade sen på att gunga lite medan det fortfarande var ljust.




Och istället för att gå hem efter åkte vi direkt till Helena och Ella för mer bus å lek.

Tjejerna när de diska...




De matade nikita...





Och tokade...





Dom har verkligen kul i hop och jag å Helena får faktiskt lite egentid ihop:)

Vi åt även middag där och helt plötsligt var klockan 18.30 och dags för oss att åka hem å göra kvällen... Vilma somnade som en stock redan vid 19.20... Men å andra sidan är inte det konstigt när det händer så mycket kul på dagarna:)) ju fortare tiden går ju fortare är pyret här, älsklingens säsong är slut och vi har fyra månaders underbar semester med familjemys att se fram i mot.... Längtar !!!!!






Kommentarer
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥

Haha tror jag måste sluta läsa den del av din blogg som handlar om dagis ^^ Igår började jag storgrina när du visade bilderna på Vilma som ska sitta på hennes plats och nu började jag grina när du skrev om erat "hej då" ;) Fyfan, jag kommer vara ett vrak när det är dags för dagis för Julia om ett år! ;D Söt som en hel tunna socker är hon i alla fall Vilma! :D

Svar: Kan säga att jag hoppade över delen om mina tårar <3 tror det är värre för oss än för dom... Vi får vara glada över att vi får vara med om den här enorma kärleken man har till ett barn<3 ibland undrar jag hur jag ska kunna ha lika mycket kärlek till en till... Men redan nu känner jag hur mycket jag redan nu älskar det lilla pyret i magen som håller mig vaken halva nätterna<3
Maja

2014-01-23 @ 22:41:31
URL: http://sarahclasson.blogg.se
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥

Troligen är det väl så...usch, ska verkligen försöka njuta av det här året nu, det går ju så jäkla fort!! Ja det kommer säkert bli bra! Mysigt med en liten nyföding! :')

2014-01-24 @ 22:42:30
URL: http://sarahclasson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0