Dag 3...

Vi vaknade runt 07.30 vilket Vilma verkar tycka är en bra tid att slå upp sina blå på. Då hade vi ett missat samtal från pappa runt kl 05 och ett sms... Han bad om ursäkt att han ringde så tidigt men det han hade inte riktigt koll på tiden:)) det ärbara inse att Ryssland är ett väldigt stort land. 
När vi pratade vi mellis var det dags för honom att gå och lägga sig och vi bestämde då att han kunde ju skicka godnatt till oss när han vakna för det blev nog ungefär lagom till hans frukost...märkligt?!
 Tur att han spelar i Moskva och inte långt där borta... Eller rättare sagt då hade det aldrig blivit något Rysslands äventyr för oss.  Även om bandyn är större där än i Moskva hade det inte varit värt det....

Dag tre på förskolan gick iallafall helt ok, även om Vilma blev väldigt ledsen när jag gick iväg ena gången. Tror det berodde mycket på att det vara andra barn som oxå var ledsna och att hon då förstod att något var i görningen.

Vilmas första konstverk kom upp på väggen idag:)


Även kort på hennes plats och i hallen var uppsatta när vi kom:)




I morgon ska vi iallafall testa och lämna redan på morgonen och egentligen bara hålla oss i krokarna och hoppas att det fungerar så bra att jag inte behöver komma tillbaka före hämtning vid klockan två... Har väldigt svårt att se att det kommer fungera...  i morgon vet vi och givetvis håller jag tummarna på att det kommer gå super.

Vi har även även hunnit med en sväng till Ikea och Valbo. Vi kollade lite kök och träffade hela, Mikko och Ella för en liten middags date.




Vilma vid de eventuellt tilltänkta luckorna... Vi väljer mellan de här och en modell som är lite kantigare i mönstret...


Kaklet känns oxå helt ok men knopparna föll inte mig i smaken...

Kollade även på fläkt till köksön, fanns inte så många att välja på men tyckte den här var helt ok...


Vilma busade med Ella som satt snällt i vagnen medan vi strosade runt på Scorett...


Helena var mer intressant än mig att hålla i handen...


När vi skulle börja röra oss hemåt igen stannade Vilma till och lekte lite med några större barn... Hon var helt plötsligt inte det minsta intresserad av att åka hem...




Efter många om och men kom vi iallafall från köpis och väl hemma blev det i stort sätt bara välling och bums i säng för vår lilla sessa.

Jag har idag även konstaterat att det är precis en månad till bf, helt ofattbart men om ca 31 dagar är vi fyra i familjen om allt går som beräknat. Längtar massor men hoppas iallafall att pyret kan tänka sig att gräddas någon vecka till...
Efter VM är det fritt fram å komma när som, då känner jag att vi alla är redo:))



 
Vecka 36(35+3)

Nu blir det undanplockning av leksaker innan kvällsfika och soffmys... Känns som det åter igen kommer bli en tidig kväll för mig... Va i hela friden ska jag sitta uppe själv för bör det är så gosigt att ligga å lyssna på vilmas andetag och bara njuta av lugnet...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0