Dag 2

Gårdagen gick ruskigt fort. Inskolningsdag två gick toppen. Vilma börjar bli varm i kläderna och busade på som vanligt. Hon känns redan trygg i lokalerna och jag håller tummarna på att de kommer gå lika bra i fortsättningen:)

Gårdagens höjdpunkt på förskolan var iallafall lek med vatten....








Väldigt blött blev det men väldigt kul verkade de ha:)

Efter förskolan tog vi en lång promenad som avslutades med fika på marangoni med Julia, Therese å Vidar. Så det slank ner en semla även igår, har jag inte gått upp så det räcker nästa vecka vet jag inte vad felet kan vara... Borde ju se ut som en semla nu:))




Vilma och Vidar busade med Julia å vi mammor hade det lugnt å skönt på andra sidan bordet:)

Vi kom hem lagom till middagen och att D skulle flyga vidare till Irkutsk och kommande VM... Så vi pratade lite med honom innan det var dags att göra kvällen. Hade mer än gärna sett att han varit hemma hos oss men det en ära att få bära de svenska färgerna och representera sitt land... Så vi får glatt hålla tummarna på att det kommer gå bra för dom, att det inte blir för kallt och heja massor framför tv:n istället...

Nu ska vi börja göra oss klara för en ny dag på förskolan:)) 



Kommentarer
sara - mamma till 2

va kul att de går bra för henne! :) vilken förskola är det? :)

Svar: Ah ha nu har jag fattat hur man svarar oxå:)) det känns skönt men å andra sidan ska jag lämna henne på morgonen å säga hejdå för första gången i morgon. Det lär nog bli värre:(

Hon går på kyrkåsen så tyvärr är det lite fel geografiskt men blir vi kvar i Sandviken efter att äventyret i Ryssland är över kommer vi förmodligen byta men så länge är vi nöjda så här:))
Maja

2014-01-22 @ 12:21:21
URL: http://blondstar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0