28/1-14

Idag var det dags lämna Vilma för sin första riktiga dag på förskolan och givetvis ska något vara som det inte borde. 
När vi kommer fram möts vi av ett meddelande på tavlan att vilmas fröknar var sjuka och att de inte fått tag i några vikarier...

Så jag fick istället lämna henne på andra sidan. Hon grät hysteriskt när jag gick och klumpen i min mage växte sig större ju närmare utgången jag kom. Väl ute vinkar jag hejdå till vår lilla sessa som slutade gråta då fokus istället blev på att vinka hejdå till mig...
Men som den kycklingmamma jag är dröjde det ca 10 minuter efter det jag lämnat till det jag ringde och frågade om allt gått bra och det hade det gjort enligt dom å det får jag lita på. 
Jag erbjöd mig även att hämta henne tidigare för att underlätta deras jobb när de var underbemannade men fick till svar att det var snällt tänkt men att det inte ska gå ut över mig som förälder eller barnet för att de fått in någon vikarie. Köper det, men hade iallafall lite dåligt samvete...

Strax efter mötte jag iallafall upp Sofie vid huset så hon fick se det innan inflytt:) dom hade redan kommit ganska långt i rivningen men hon fick sig iallafall en bild av hur det såg ut innan det klart( om det någon gång kommer bli klart).














Helt klart finns det en hel del kvar att göra och det gör lite ont i hjärtat att vi ska ta bort alla fina golv istället för att slipa upp och göra dom fina... Eller som snickarna säger -lite färg på det här så kan ni flytta in sen:))


Jag har hunnit med att planera försäljningen av vår lägenhet med mäklaren och redan den 12 februari blir första visningen så nu har vi ännu ett datum å sikta in oss på att pyret inte borde komma före... Så visning 12:e och 14:e och sen får vi bara hålla tummarna på att den blir lättsåld.

Efter hämtning åkte vi direkt till öppna förskolan på smassen. Mestadels för att fråga om vart vilmas 1,5års kontrolls kallelse tagit vägen och givetvis för lite lek å bus. Vår sköterska bad om ursäkt och sa att vi ramlat ur systemet efter ettårs kontrollen och att det var bra att jag kontaktade dom... Grrr... Blev bara lite irriterad.... 
Men förhoppningsvis får vi iallafall en tid innan februari är slut...

Vilma ritade...




Åkte tåg..


Och lekte i dockhuset...




Jag tror bestämt hon sett oss prata för mycket i telefon...

Och nu sover hon så gott... En lång dag med mycket nya intryck och aktiviteter gör henne extra trött nu på kvällarna. 

För mig blir det kvällsfika i soffan:)) som jag längtat! 




Kommentarer
Carro sundberg

Åh va roligt! Är nästan lite avis ;)
Kommer nog bli vääldigt fint ;)

Svar: Det tror jag inte på Carro:)) kul är det men sjukt mycket att göra... Du vet ju att det kan ta på krafterna... Ska bli hemskt skönt när allt är över....
Maja

2014-01-29 @ 13:29:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0