Trött.se

Idag har vi varit på öppna förskolan i västanbyn med Annika och Maggan:)
Ätit lunch med tjejerna på marran och sen egentligen bara varit hemma o h myst hela kvällen. Två maskiner tvätt har jag hunnit med men förövrigt är det kaos här hemma:(

Fråga 1: hur det kommer sig att Vilma inte vill sova? Fråga 2: Hur kan hon vara så pigg trots att hon inte sover? Fråga 3: hur länge kommer jag orka?

Det känns som jag inte suttit vid tv:n någon kväll och bara slappat på jag vet inte hur länge?! Och när Vilma väl somnat då är det sysslor som bör göras... Just nu ligger vi båda i sängen, jag har försökt med allt för att få henne att somna men jag lyckas inte:( börjar tro att jag är en hemskt dålig mamma:(

Vet inte hur många gånger V är vaken per natt men jag kanske borde göra ett streck för varje gång så jag har något att jämföra med... Och se så att det iallafall förbättras med tiden och inte tvärt om. Hörde idag om en liten tjej som var vaken 33gånger/natt när hon var lika gammal som Vilma och där hoppas jag vi ligger i lä...

Men snart är det slut, snart är vi två som kan hjälpas åt. Vad som än händer nästa år så vet jag att att det kommer bli bättre. Blir det Ryssland ett år till kommer vi vara där mer. Blir vi här hemma men inte i Sandviken kommer det inte pendlas någonstans...på sin höjd till skutskär;) och vi ska verkligen tillsammans den tiden vi får vara tillsammans göra allt för att Vilma ska få in lite normala rutiner. Men just nu orkar jag inte ta fighten med en pigg tjej varje kväll som verkligen gör allt för att inte sova om jag är mer än två centimeter bort.

Nu är klockan 21.54 och hon andas tungt vid mitt bröst... Dags att smyga iväg och hoppas på att hon inte vaknar. Prio ett är att hänga ytterligare en tvätt och sen plocka undan i köket:) jippi! En grovstädning på toa hade nog behövts oxå men jag orkar inte det idag...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0