Midsommar<3

Solen var med oss hela dagen vilket resulterade i en helt fantastisk dag. Vi åkte till Gävle där Hanna och Per hade lånat Pers mormor och morfars fantastiska hus, behöver inte säga mer än att jag mer än gärna bor så när jag blir ”stor” även om det enda jag kommer få göra då är att städa, men det kanske det är värt:)

Vi fixade i ordning lite midsommarlunch ute i trädgården där vi satt i flera timmar och mumsade och snackade en massa skit, grabbarna hann även med en pingis match eller två ute på gården innan det var dags för lite boule. Jag var i ledning i stort sett hela matchen, men Perra kom snabbt på slutet och gick om…men jag kom i alla fall tvåa medan Hanna och Hjärtat fick dela på jumboplatsen och då ljuger jag  inte när jag säger att dom inte ens var nära att komma i kapp.

Tiden gick väldigt fort, men det brukar den ju göra när man har kul:) och när vi väl umgås…tyvärr bor dom i Stockholm och det är inte alltid så lätt att få ihop att alla fyra kan samtidigt, men vi ska i alla fall inte låta det ta ett halvår till nästa gång igen…

Till middag grillade vi pepparbiff och till de åt vi potatisgratäng, grillade grönsaker och massor med annat smaskigt… och givetvis blev det jordgubbar till efterrätt(ett måste på midsommarafton) jordgubbstårta åt vi ju efter lunchen:) och vi alla fyra är kända för att gilla mat och godsaker så under hela dagen fanns det chips, godis och nötter framme så hungriga var vi aldrig…

Vi satt ute i lusthuset och pratade fram till 00.30 då jag kände att ögonen höll på att gå i kors…kan ju inte påstå att jag är den piggaste tjejen på kvällarna nu i slutet på graviditeten, kanske inte i vanliga fall heller men nu är det extremt… så bilen fick styras mot Sandviken igen. Under hela långa dagen hade inte Bob visat några tecken på att h*n ville komma… Bob har det helt enkelt för bra där inne;)

Somnade relativt fort när vi kom hem, men jag har sovit bättre vill jag lova. Kroppen hade svårt att känna ro och jag mådde lite illa…kanske var det är ett tecken på att Bob vill komma, men ack nej… h*n ligger fortfarande där inne och gottar sig fast det nu är lördag kväll och vi hunnit med en sväng till Uppsala för en supergod middag hos svärföräldrarna där vi även hann med en kubbmatch. Man kan inte vara bäst på allt…kubbet och jag var inte riktigt vänner mer än så skriver jag inte;)

Nu är det EM som gäller, Spanien-Frankrike där jag tror att Spanien kommer gå vidare efter en jämn match…

Tack alla inblandade för en underbar helg<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0