Kanonhelgens avslut...

Vilken helg… Vaknade åter igen av att solen lyste, fantastiskt när vi räknade med regn hela långa dagen. Tog en morgonpromenad och människorna jag träffade var glada och positiva. Frågan är om de är så trevliga för att  jag är en tjockis eller för de fina vädert?! För på en promenad i vanliga fall är det inte många som säger ett ord när man möts på gatan eller i skogen…

Det blev lunch i Valbo med Sofie och Micke, maten var ingen succé men sällskapet var kanon. Dom var på möbeljakt och vi passade bara på att få en lite utflykt och umgås med våra kära vänner:) Jag fick även en liten fin present av Sofie, hon bara skämmer bort mig… hm frågan är om jag någonsin kommer komma ikapp med alla fina presenter hon ger mig??!! Jag lovar att bättra mig helt enkelt… Micke säger dock att D inte kommer tillåta oss att umgås mer snart om inte Sofie slutar ge mig saker som D inte vill ha i vårt hem;) lite roligt att grabbarna står upp för varandra…

När dom forstsatte sin shoppingrunda åkte vi hem för att vinna miljoner på V75 och jag antar att jag inte behöver skriva att vi får nog göra ett nytt försök nästa gång…det var tydligen några hästar som inte gjorde sitt jobb… men snart så... Lagom till travet slutade var det dags för SIF att ta emot Enköping för hemmamatch på jernvallen. SIF var det bättre laget, men jag tror någon måste säga till dom att det är lättare att göra mål om dom försöker skjuta på mål ibland. Enköping hade inte mycket boll, men när de väl kom till avslut blev det farligt. SIF vann tillslut med 2-1…

Och tro det eller ej, men vi avslutade dagen med lite EM fotboll, denna gång England-Italien och som vanligt nu förtiden somnade jag innan matchen var slut, men eftersom matchen gick till straffar slog jag i alla fall upp mina blå och såg hur England än en gång inte lyckades något vidare i ett mästerskap och efter den lilla jag såg av matchen tycker jag nog att Italien var värda segern och borde avgjort matchen tidigare…men då såg jag ju också bara lite mer än halva matchen…

Inga tecken på hela helgen att vårt pyre vill komma ut heller…har köpt mer ananas:) så snart kanske;)

Nu är det morgonpromenad som gäller, dock är vädret sådär! Läste just GD´s väder guide för dagen och där står det ”Idag blir det mulet, blåsigt och regnigt. Omkring 12 grader”.  Så nu är det ”vanliga” vädret tillbaka:(

Men som ordspråket säger…Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!!!! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0