Mysdag:)

Började med lite sovmorgon för att vara oss och fortsatte med en mysig frukost. Vilma äter helt klart sin macka mycket bättre om hon får sitta vid sitt bord och då låter jag henne göra det:)



Efter frukost mötte vi upp Mikko och Ella på parkbadet där vi plaskade i ca 90 minuter... (Rekord för att vara vi i badhuset). Det var full fart hela tiden och Ella visade Vilma alla rutschkanor. Vi brukar ju mest plaska i mamma mu poolen annars och då brukar Vilma vara nöjd, men inte idag:)

Hon började iallafall med den lilla...






Och sen blev det den lite större:)


Vilma testade även och gå upp för den, vilket resulterade i diverse vurpor och konstiga sätt att ta sig ner på men lika glad va hon iallafall:)





Vilopaus och span över vågpoolen



Tjejplask




Mikko lurade mig att åka någon liten fors med Vilma som enligt honom gick långsamt och ofarlig... Och som Ella älskade å det tvivlar jag inte på för hon sprang till den... Jag lovar att det dröjer innan vi åker den igen:) Vilma skrattade massor men som gravid så bör man nog avstå... Så nästa gång får hon åka med pappa sin och jag ska varna vart man bör hålla upp henne för att bara en själv ska vara under vattnet:S 
Vi överlevde iallafall å kul va det... Vilma sprang direkt dit igen men det satte jag stopp för...

Hon var även väldigt intresserad av den stora vågbasängen och helt orädd?! Rätt ut gick hon!? 


När vågorna började komma igång höll jag henne i handen inne vid kanten och hon verkligen tokskrattade när det skvätte upp i ansiktet...  Vi gick även ut med tjejerna i vattnet och mycket skratt blev det. Så det får bli ett besök i mellandagarna oxå för vår del.

Två trötta tjejer på väg in i duschen... 


Vi åt lunch på badhuset innan vi tog en promenad. Vilma somnade på nolltid. Jag passade då även på att använda min nya strandväska:))



Maten på badhuset var allt annat än en jätteportion så vi passade på att gå in på marran och äta en sallad innan vi gick hem.





Och på eftermiddagen kom Therese och Vidar förbi på lite fika. När jag skulle värma bullarna i Micron insåg jag att den måste bytas ut då den hur jag än försökte vägrade värma något som jag stoppade där i...

Mysigt hade vi iallafall fast utan bullar och middagen fick jag värma i kastrull på spisen istället. 
Så i morgon blir det en sväng till Valbo för att köpa en ny och förhoppningsvis hinner jag köpa en julklapp oxå innan Vilma tröttnar på affärer.

Undra hur alla ensamstående utan barnvakt klarar av att göra allt själva?! Jag är imponerad av dom vill jag lova!!!!

Nu ska jag försöka nätshoppa lite julklappar istället. Hoppas det går bättre:))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0