Moskva

Det är sen en tid tillbaka klart att det blir Moskva en säsong till för oss. Jag tror att det är det bästa för oss just nu även om det inte var ett lätt val och tyvärr tror jag inte valen kommer bli lättare med åren...

Jag känner på något konstigt sätt att paniken kommer krypande på vad som kommer ske i framtiden. Hur kommer jag lösa det sista i skolan? Eller ska jag helt byta inriktning igen, sadla om och göra något annat? Kommer vi bo kvar här i Sandviken, där vi trivs eller kommer vi oxå tillslut göra ett beslut och bo närmare Göteborg eller i Uppsala för att komma närmare våra familjer? Göteborg känns dock väldigt långt bort, men vem vet...

Sådana här dagar som idag när både jag och D går på halvfart och vi har världens ljuvligaste dotter som behöver all uppmärksamhet hade det varit ganska skönt och få lite avlastning...

Att det skulle bli jobbigt vissa dagar visste vi den dagen vi bestämde oss för att bli föräldrar.... Men jag hade nog inte trott att jag inte skulle få sova mer än som max 3-4 timmar i streck på
10 månader... Jag hoppas så innerligt att det snart vänder. Än så länge kan tyvärr inte D ta vilmisen på nätterna då hon vägrar ta flaskan... Snart borde ju mjölken sina så jag kan gå från mjölkkossa till mamma maja och då måste hon ta flaskan om hon absolut måste äta nattetid.

Tur att hon ger så mycket energi och glädje på dagarna så nätterna glöms bort på ett kick:)

Spelschemat för nästa säsong är iallafall spikat och det såg riktigt bra ut förutom att de spelar på julafton, men de spelar iallafall hemma så det blir för mig å vilmisen att fira jul i Moskva:) och varför inte?! Det är säkert oxå en upplevelse:) så länge vi får vara tillsammans spelar det ingen roll vart i världen vi befinner oss<3

Så nu har jag fått skriva av mig lite och vilmisen har lyckats somna:) nu gäller det bara att smyga ut så hon inte vaknar. Tänk att hon tycker det är så tråkigt att sova och äta när hennes föräldrar älskar både mat och sömn?!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0