Hemma igen...

Sommaren verkar inte riktigt vilja infinna sig riktigt. Det känns mer som höst ute än sommar. Hoppet har inte övergivit mig än och därför tror jag att den efterlängtade sommaren kommer inom kort. Det kommer helt enkelt bli en sen sommar i år.

Semestern avslutades på bästa sätt med en hotellnatt i Jönköping, bad på rosenlundsbadet som både stora och små älskade. Vilma hoppade från 1-meters trampolinen. Mammas tjej alltså:) jag passade på att hoppa från 10meter för att se om jag fortfarande vågade... 

Efter frukost åkte vi till astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Vilket ställe, barnen älskade det. Ludde satt nog för första gången stilla en kvart i sträck och det var på Emil i lönneberga.


Pippi var en stor favorit hos barnen. 


















Vi kollade på Ronja. Vädret var inte på vår sida då men barnen satt som ljus iallafall.











Det fanns även tid för lek å bus...



















Det åktes skrinda när benen var för trötta för spring..,

Trots vädret blev det glasspaus:)


Vi avslutade med pannkaksbuffe innan vi skildes åt för hemresa...




Vi är glada över att både stora och små kommer så bra överens och den här veckan har givit oss ny energi. Vilma kommer sakna sina sysslingar och vi längtar redan till nästa gång vi ses.


Nu är vi iallafall hemma igen. Trädgården var något vildvuxen. Världens bästa granne hade vattnat och plockat bär. Inte nog med att hon plockat å både oss och sig själv hade hon även rensat ogräs.( Då fick vi skämmas lite ). Hon är bara för bra eller rättare skrivit dom är för bra.


Igår hade vi besök av Malin å hennes lille sötnöt. Han somnade gott hos mig.




På eftermiddagen var vi och köpte badrumsinredning så nu är vi väldigt nära ett färdigt badrum.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0