En dag ute:)

D åkte till huset efter det att jag fått lite sovmorgon, med andra ord låg jag och Ludvig kvar några extra timmar efter det att dom gått upp vilket var väldigt skönt.

Morgonmys i babygymmet:)




Vilma hade tofs i flera minuter...





Innan lunch tog vi en promenad upp till huset där Micke och Sofie var och kikade lite.huset känns så nära klart nu men ändå så långt ifrån inflytt. Det mesta som är kvar nu är måleri och tapetsering. Nu är är iallafall underarbetet klart nästan överallt:) 


En ytterst liten liten list mellan hall å vardagsrum så Ludvig kan ha gåstolsrace när det är dags för det:))


Efter hustitten åt vi alla lunch på bolaget innan det var dags att göra lite nytta för oss alla. Jag och barnen var och beställde klinkers till hallen, kakel till köket och tapet till kök och hall.


Eftermiddagen bestod av utehäng i trädgården. Nu mer kommer vi inte vara sysslolösa om dagarna. Vi har ju 1500 kvadratmeter tomt som ska fixas...(ett litet hus å en liten trädgård som barnen kan springa på.... Skriver inget mer...

Precis lagom till det var dags att tänka på middag blev vi bortbjudna på årets första riktiga grillning hos familjen Edlund/Laschka, väldigt gott och trevligt trots att Ludde inte bjöd på sitt bästa humör... Han har de senaste kvällarna verkat ha lite ont i magen:( men det går över hyfsat fort och bara på kvällen...

Jag fick även sovmorgon denna soliga lördagsmorgon:) och möttes av denna härliga syn när jag vaknade.


Givetvis hann syskonen med lite mys i sängen när det var dags för Ludde att gå upp...

Nu är D i huset och ska bygga i hop sandlådan och sen blir vårt gemensamma projekt att köpa sand innan Tessan, Marie å Måns kommer å hälsar på:))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0