På bättringsvägen

Vi har båda två mått mycket bättre idag från lunch, antagligen för att vi i stort sätt sov fram tills dess och säkert för att vi fick i oss lite mat.

Efter mellis tog vi oss faktiskt till och med ut en sväng i det underbara vädret. Vilma fick en blomma av en liten tjej å charmade alla hon glatt vinkade på.


Givetvis var vi i lekparken en sväng oxå


Vilmisen har ju lärt sig att trycka på knapparna i hissen och att hissen ska komma. Än så länge är hon lite för kort, vilket känns väldigt skönt men det är ändå kul å se hur hon varje morgon följer med pappa till hissen och trycker upp den åt honom.


För kort för de väsentliga knapparna, de två hon når öppnar och stänger bara hissen vilket kan vara nog drygt:))

På eftermiddagen gjorde vi tjockpannkaka, den såg lite halv rolig ut i ugnen så jag var tvungen å ta en bild. Den sjönk iallafall ihop och smakade som vanligt:)

Annars var det mest barnprogram, lek och bad hela kvällen. 


Efter att ha haft tv i sovrummet här kommer jag nog överväga att inte ha det den dag vi flyttar. Nu har vi nog inte haft det hemma för att inte förstöra väggen tills det att vi flyttar...

Tvn här i sovrummet är dessutom större än den vi har hemma i vardagsrummet så det blir lite biokänsla:)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bobberlin

Här kommer du kunna läsa om mig och min lilla familj. Vi har från och med denna säsong bytt Moskva mot Svensson livet:)) Bloggen är allt annat än välskriven då tanken är att våra nära å kära ska kunna läsa vad vi har för oss på dagarna:)

RSS 2.0